Nielen gánok pôsobiaci starosvetským dojmom, ale celý dvor…

15_Miro_Pochyba_8576-2

Nielen gánok pôsobiaci starosvetským dojmom, ale celý dvor akoby sa zastavil v čase. Ktovie, možno je v očakávaní príchodu filmového štábu Juraja Jakubiska. Farbu na okenice Tatiana vyrobila sama zmiešaním ľanového oleja s rozomletým oxidom železitým.

Zdieľať
01b_beluj_fara_30_roky

Pohľad na faru z 30. rokov minulého storočia.

Zdieľať
01a_Miro_Pochyba_8299

Počas druhej svetovej vojny spadla do blízkosti kostola a fary bomba, takže celá uličná fasáda je vlastne povojnový stav, navrátiť jej pôvodnú vizáž je jedným z plánov jej súčasných majiteľov.

Zdieľať
03_Miro_Pochyba_8563

Základom vegetácie lemujúcej gánok sú rastliny prirodzené pre toto prostredie.

Zdieľať
08_beluj_muzeum

Interiér múzea v Beluji.

Zdieľať
05_Miro_Pochyba_8265

S bývalou farskou sýpkou majú domáci takisto svoje rekonštrukčné zámery.

Zdieľať
04_Miro_Pochyba_8277

 Dreváreň je omietnutá slameno- -hlinenou omietkou, aká sa tradične používala na omietanie múrov budov.

Zdieľať
16_Miro_Pochyba_8573

Úlohou bráničky bolo zabrániť prístupu voľne pobehujúcej hydiny po dvore na gánok.

Zdieľať
02_Miro_Pochyba_8232

Fara je postavená v umelo vybudovanom teréne vysekanom do svahu. Nad ňou sa týči rozľahlá záhrada, ku ktorej vedie kamenné schodisko.

Zdieľať
15_Miro_Pochyba_8576-2

Nielen gánok pôsobiaci starosvetským dojmom, ale celý dvor akoby sa zastavil v čase. Ktovie, možno je v očakávaní príchodu filmového štábu Juraja Jakubiska. Farbu na okenice Tatiana vyrobila sama zmiešaním ľanového oleja s rozomletým oxidom železitým.

Zdieľať
13_Miro_Pochyba_8537

Hosťovská secesná izba je spálňa a zároveň pracovňa niekdajšieho evanjelického farára pôsobiaceho v Beluji, Gustáva Andreja Štollmana, z 19. storočia, ktorý bol blízky priateľ Andreja Kmeťa, čo dokazuje aj zachovaná súkromná korešpondencia.

Zdieľať
12_Miro_Pochyba_8484

Pracovný kút v hosťovskej izbe.

Zdieľať
11_Miro_Pochyba_8493

Starodávna skriňa v hosťovskej secesnej izbe niekdajšieho evanjelického farára, z 19. storočia.

Zdieľať
14_Miro_Pochyba_8548

Obývacia izba slúži zároveň ako pracovňa, študovňa i relaxačná miestnosť. Od secesnej izby vedľa ju delia ťažké kazetové drevené dvere. Stačí prekročiť ich prach a ocitnete sa v inom storočí.

Zdieľať
17_Miro_Pochyba_8502

Spálňa už nesie prvky súčasnosti, zopár historických kúskov nábytku sa tu snúbi s modernými.

Zdieľať
09_Miro_Pochyba_8426

V kuchyni sa domácej panej celkom úspešne podarilo namixovať rôzne obdobia tak, aby spolu ladili a navzájom sa dopĺňali. Zjednocujúcim prvkom v tomto prípade bola biela farba.

Zdieľať
10_Miro_Pochyba_8448

Detail kuchyne s otvorenými policami.

Zdieľať
07_Miro_Pochyba_8401

Okná sú pôvodné. Majitelia však postupne chcú vo všetkých vymeniť tabuľové sklo za ručne fúkané. Typické preň sú bublinky vnútri skla a nerovnosť povrchu, vďaka čomu je pohľad cez ne čarovnejší.

Zdieľať
06_Miro_Pochyba_8560

Krčahy sú z dielne domáceho pána, ktorý sa ako samouk zaučil do tajov belujského hrnčiarstva.

Zdieľať