Miroslav Hudák: Nesia znamená bezstarostnosť

okt 21, 2020
zakladateľ spoločnosti Nesia Miroslav Hudák

Miroslav Hudák je zakladateľom a majiteľom spoločnosti Nesia, slovenského výrobcu nábytku na mieru. Rozprávali sme sa s ním o jeho značke, o trendoch, ale aj o tom, čo slovenský zákazník pri zariaďovaní domácnosti hľadá.

Prečo ste založili spoločnosť Nesia?

Vyplynulo to tak nejako prirodzene. Pôvodne som obchodník, obchodoval som aj s nábytkom, pričom práve táto kategória mi najviac učarovala. Ako obchodník som vnímal, aké atribúty ľudia chcú, aby ich nábytok spĺňal a mal som pocit, že vlastne nič také na trhu nie je. A tak som v roku 2009 založil malú rodinnú firmu, ambíciou ktorej bolo tvoriť, vyrábať a predávať nábytok s nadčasovým dizajnom v adekvátnej kvalite.

S akými produktami ste začínali?

Našimi prvotinami boli sedačky a postele na mieru, ktoré aj dnes patria k najpredávanejším. Potreby našich klientov sa ale rozširovali, páčila sa im naša kvalita. A tomu sme vlastne vďační za to, že sme rozšírili náš sortiment a dnes vieme zabezpečiť prakticky všetko. Do ponuky sme pridali stolársky nábytok vyrobený na mieru a tiež návrhy interiérov. Postupom času tak z malej nesmelej firmy vznikla spoločnosť s tímom profesionálov, ktorí sa starajú o zadania klientov.

postel GRETA od firmy Nesia

Posteľ GRETA patrí k najžiadanejším z postelí značky NESIA.

V čom tieto zadania spočívajú?

Kedysi išlo naozaj o zadania na samostatné kusy nábytku. Neskôr ale prichádzali a dnes sa považujeme za špecialistov zadaní na komplexné riešenia, teda od prvotného zadania, vypracovania interiérového dizajnu, po výrobu nábytku na mieru do celého bytu či domu, až po jeho montáž. Zákazník si s nami vlastne iba schváli návrhy a zvyšok nechá na nás.

V priebehu rokov sme si vybudovali stabilnú pozíciu na trhu s nábytkom na mieru a okrem domácností zariaďujeme aj prevádzky HoReCa segmentu, reštaurácie, bary, hotely… Naše realizácie a inšpirácie si môžete pozrieť na www.nesia.sk.

Takže vlastne pokrývate všetky potreby zákazníkov.

Chceme byť prvou voľbou pre klienta, ktorý zariaďuje interiér. Spolu s ním hľadáme prienik tých najlepších možností v rámci faktorov, ktorými sú cena, technické a materiálové zabezpečenie, čas, dizajn, funkčnosť. Našich zákazníkov počúvame a vieme odhadnúť, kedy je u nich dôležitejší napríklad dizajn a kedy, naopak, funkčnosť. Pri rozhodovaní sme našim zákazníkom kvalifikovanou oporou.

Trh aj na Slovensku je vcelku veľký, vám sa ale darí stabilne rásť. Vďaka čomu získavate nových klientov?

Musím povedať – s veľkou vďakou a pokorou – že najmä vďaka dobrým referenciám. Spokojní klienti nás posúvajú stále k novým a novým klientom a tí ďalej k novým a tak ďalej. Ozývajú sa nám ale aj klienti bez nejakej takejto histórie, ak napríklad nevedia technicky riešiť nejaký svoj interiérový problém, ak sa im jednoducho páči náš nábytok, ak nemajú čas venovať sa zariaďovaniu, prípadne sa jednoducho chcú poradiť s niekým, za kým stoja skúsenosti.

minimalistická kuchyňa so skrytými úložnými priestormi a s ostrovčekom

Kuchyňa TAMARA je charakteristická jednoduchými tvarmi, zaujímavými detailami a úžasnou funkčnosťou.

No a čo primárne dnešní zákazníci vyhľadávajú, čo je in?

Aktuálnym trendom sú nubuckové kože, medzi látkami je aktuálnou top menčester. A, samozrejme, ľahkoumývateľné látky. V rámci dizajnu je zaujímavé, že sa nepreferujú žiadne štýly, všetko sa môže miešať, všetko je dovolené. Naši zákazníci preferujú kubické tvary, ktoré možno vidieť napríklad na našej sedačke STONE.

Najdôležitejšie sú ale materiály, zákazníci sú ostro vyhranení voči fejkovým materiálom a vlastne aj to je dôvod, prečo napokon často skončia u nás. Ak chcú drevo, tak majú dostať drevo – pravé drevo, pokojne aj so svojimi prirodzenými defektami poukazujúcimi na prírodný pôvod materiálu. To si ceníme, pretože aj naša filozofia hovorí veľmi jasne v prospech kvalitných materiálov. Na nich totiž aj ten najštýlovejší alebo najfunkčnejší nábytok stojí a padá.

Zdroj: PR článok spoločnosti NESIA trade s.r.o.

Komentáre